VID PROBLEM

Bostadsrättsföreningen har avtal med flera olika leverantörer. Här följer kontaktuppgifter vid olika typer av problem.

Undvik att ringa under veckoslut eller helger om problemet inte är akut.

Problem med skadedjur Nomor 0771-122 300 - www.nomor.se/skadeanmalan

Problem med TV eller internet Tele2 90 222 - https://www.tele2.se/kundservice/drift-och-felsok

Problem med bostaden HSB 010-303 23 00 - www.hsb.se/sodra-norrland/felanmalan

Bostadsrättsföreningen ansvarar för fel på vatten och avlopp samt ventilation. Det är därför viktigt att du felanmäler t ex en läckande kran eller WC-stol enbart till HSB Felanmälan. För att det ska fungera så bra som möjligt är det viktigt att Du går till hsb.se och loggar in med ditt personnummer och lägger in ditt telefonnummer och e-mailadress.

Problem med strömlöst motorvärmaruttag? Kolla först jordfelsbrytaren och säkringen på uttaget.

Det finns två olika eluttag för motor/kupevärmare. Kommer det inte någon ström ur uttaget så kan det hända att jordfelsbrytaren eller säkringen löst ut, om detta hänt kan du enkelt kontrollera det själv.

Eluttag 1

På de uttag som sitter i garagen finns det två olika skydd som kan lösa ut. De sitter ovanför eluttaget, koppla ur din sladd och tryck in dessa, koppla därefter in din sladd igen.

Eluttag 2

På de motorvärmarstolpar som finns på parkeringarna så finns det en automatsäkring längst upp i boxen ovanför tiduret, denna ska vara uppfälld som på bilden för att vara ok, skulle den vara nedfälld så koppla ur eventuell sladd och tryck upp den som på bilden.

 

Integritetspolicy
Klicka här för att läsa vår integritetspolicy om hur vi behandlar dina personuppgifter.